generated by sloganizer.net

1. september 2009

Summer green Loppem

Another finished object - summer holiday car knitting, Norah Gaughan's Loppem.


Yarn: Kilcarra Aran Tweed, bought from Koolkitten destashing. It's hard to find this kind of yarn in Norway, at least where I live. I really like it, both the green colour, and the tweedy texture. I made size 38 (by using stitch numbers for size 32 and measurements for size 38 with a gauge of 15 in stead of 18 ). Maybe I should have made size 36, it's a little bigger than I expected, but I'll get used to it. It's warm and cosy, anyway. (Notice the cabling mistake under? The cables should have been mirrored, but I did not bother to unravel..)

The pattern was easy to follow, exept I might have misunderstood something about the placement of button holes. Never mind.

I used less than three skeins, so I think I'll have enough for a pair of mittens and a hat too. Yummy!

4 kommentarer:

gletting sa...

Jeg synes den ble veldig fin, nydelig farge. Min Loppem er foreløpig bare på 4. felleomg, dvs ca 15 cm eller noe sånt. Jeg har ikke studert hvor knapphullene skal være, men hvis dine er på feil sted, gjør det noe da? Dessuten, pleier du å ha knapper igjen når du har på deg noe?

Elios sa...

What a beautiful cardi! So nice color and cables and buttons... (:

torirot sa...

Thanks, both of you!
***
Gletting - akkurat denne synes jeg er finest med knappene knept. Jeg har fått sneket dem gjennom knappestolpen uten knapphull, dem kan du derimot se til høyre for knappestolpen.. Vel, vel..

Kai sa...

It's lovely! I'm so pleased you liked the yarn! :D

Related Posts with Thumbnails